سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش برای کسی که بدان عمل می کند، مایه رشد است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 87 شهریور 18 , ساعت 3:11 عصر

            ماه خدا                       مهمانی الهی به چه معناست؟

ویژگى برجسته‌ای که در فضاى ماه با فضیلت رمضان جلوهگر است، وجود زمینهها و ظرفیتهایى است که براى میهمانى خداى سبحان فراهم آمدهاند، آنگونه که پیامبر خدا در توصیف این ویژگى فرمود:

"هُوَ شَهرٌ دُعیتُم فیهِ إلى ضِیافَةِ اللهِ، وَ جُعِلتُم فیهِ مِن أهلِ کَرامَةِ اللهِ؛ ماهى است که در آن به میهمانى خدا دعوت گشتهاید و از اهل کرامت خدا قرار داده شدهاید.    

در حقیقت، این ویژگى، سرچشمه همه ویژگىها و برکات این ماه مبارک است. 
                        معناى میهمانى خدا   

نخستین سؤالى که در اینجا مطرح می‌شود، معناى میهمانى خداى سبحان در این ماه و میزبانى او از دوستانش است. مگر همه مردم در همه اوقات، میهمانان خدا نیستند که بر سر سفره الهى فرود آمدهاند؟   

به علاوه، پایه میهمانى، همان خوردنى و آشامیدنىاى است که میزبان براى میهمان فراهم مىکند . پس، این چه ضیافتى است که پرهیز از خوردن و آشامیدن، نخستین شرط آن است؟   

پاسخ این سؤال، از تحلیل واقعبینانه حقیقت انسان و شناخت بنیادهاى وجودى او به دست می آید . انسان از نگاه اسلام، ترکیبى از جسم و جان است. همانگونه که جسم انسان براى تداوم وجود خویش نیازمند غذاهاى مادّى است، هویّت و حقیقت انسانىِ او نیز نیازمند غذاهاى معنوى از سنخ خود است.روشن است که خداوند سبحان، میهمانى رمضان را براى پذیرایى از جسم و وجود مادّىِ دوستانش فراهم نساخته است؛ چرا که بدنهاى آنان، مثل همگان، در ضیافت همیشگى خدایند،

این در حالى است که اغلب دشمنان خدا از این سفره گسترده، بیش از دیگران بهره مىبرند. نتیجه، این که: ارزش پذیرایى از جسم و تأمین خواسته هاى مادّى، هرگز به پاى تأمین نیازهاى معنوى نمی رسد، به خصوص که قرآن کریم تصریح می کند:

اگر بیم آن نبود که مردم (در، گمراهى) امّتِ واحد شوند، براى خانه هاى کسانى که به خداوندْ کافر می شوند، سقفهایى از نقره و نردبانهایى قرار می دادیم که از آن بالا بروند* و براى خانه هایشان درها و تختهایى که بر آن تکیه زنند، قرار می دادیم * و [نیز] انواع زیورها را . همانا همه اینها کالاى زندگى دنیایى است و سراى آخرت نزد پروردگارت براى تقواپیشگان است.

    از سوى دیگر، شرایط و آداب این میهمانى، باید هماهنگ با ضیافت جان باشد و طعام و نوشیدنى آن، هماهنگ با ضیافت روح و هدف از آن نیز پدید آوردن تحوّل روحى و تجدید حیات معنوى انسان و تقویت بنیه روانى او .  ادامه مطلب...

جمعه 87 شهریور 8 , ساعت 1:6 عصر

                                                  تفاوت زنان و مردان
بگو مگوها:حرف آخر را در جر و بحث ها زنانمی زنند. هر چیزی که یک مرد بعد از آن بگوید ،شروع یک بگو مگوی دیگر خواهد بود.
                                  ************************************************** 
موفقیت:یک زن تا زمانی که ازدواج نکرده نگران آینده است .یک مرد تا زمانی که ازدواج نکرده هرگز نگران آینده نخواهد بود.
                                 **************************************************
دست خط:مردها زیاد به دکوراسیون دست خطشان اهمیت نمی دهند.آنها از روش ((خرچنگ قورباغه)) استفاده می کنند. زنان از فلم های خوشبو و رنگارنگ استفاده کرده و به ((ی)) ها و ((ن)) ها قوس زیبایی می دهند. خواندن متنی که توسط یک زن نوشته شده،رنجی شاهانه است. حتی وقتی می خواهند ترکتان کنند، در انتهای یادداشت یک شکلک می کشند.    
                                ***************************************************
آدرس یابی: وقتی یک زن در حال رانندگی احساس می کند که راه را گم کرده ، کنار یک فروشگاه توقف کرده و از کسی که وارد است آدرس صحیح را می پرسد. مردان این کار را نشانه ضعف می دانند. آنها هرگز برای پرسیدن آدرس نمی ایستند و به مدت دو ساعت دور خودشان می چرخند و چیزهایی شبیه این می گویند.((فکر کنم یه راه بهتر پیدا کردم)) و ((می دونم که باید همین نزدیکی باشه،اون مغازه طلا فروشی رو می شناسم)).
                               **************************************************
پذیرش اشتباه:زنان بعضی اوقات قبول می کنند که اشتباه کردند،آخرین مردی که اشتباهش را پذیرفته 25 قرن پیش از دنیا رفته است.
                             ***************************************************
فرزند:یک زن همه چیز را در مورد فرزندش می داند. قرارهای دکتر ،مسابقات فوتبال،دوستان نزدیک و صمیمی ،قرارهای رمانتیک،غذا های مورد علاقه،اسرار،آرزوها و رویاها ،یک مرد به طور سر بسته و مبهم فقط می داند برخی افراد کم سن و سال هم در خانه زندگی می کنند.
                           ****************************************************
لباس پوشیدن: یک زن برای رفتن به خرید ،آب دادن به گلهای باغچه ،بیرون گذاشتن سطل زباله و گرفتن بسته پستی لباس شیک می پوشد. یک مرد فقط هنگام رفتن به عروسی و یا مراسم ترحیم لباس رسمی می پوشند.
                          *****************************************************
گل و گیاه:یک زن از شوهرش می خواهد وقتی مسافرت است به گلها آب دهد ،زن پنج روز بعد به خانه ای پر از گلها و گیاهان پژمرده بر می گردد .کسی نمی داند چرا این اتفاق افتاده است!.

 


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ